Trzecia edycja Skills Challenge, czyli sportowych zmagań dla dzieci z klas 4-6 organizowanych przez Fundację MG13 oraz jej partnerów: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz firmę Röben z jej konkursem towarzyszącym Bądź Aktywny! okazała się wielkim sukcesem.
To już kolejna edycja konkursu Skills Challenge, która trafia do szkół podstawowych na terenie całego kraju. Tegoroczna zabawa była rekordowa niemal pod każdym względem, a najlepiej świadczy o tym ilość zgłoszonych szkół. – Chętnych do wzięcia udziału w programie było więcej niż oczekiwaliśmy. Ostatecznie zgłosiło się do nas ponad 350 jednostek z których do wspólnej zabawy wybraliśmy 50 – mówi Paweł Stalmach, prowadzący zajęcia z cyklu Skills Challenge oraz odpowiadający za kontakt z mediami w Fundacji MG13. Cieszy nie tylko rosnąca ilość szkół chcących być częścią zabawy, ale i uczniów. W tym roku będzie ich ponad 4tys. co sprawia, że walka o nagrodę główną: wyjazd do USA na mecz NBA i spotkanie z Marcinem Gortatem jest jeszcze bardziej zacięta.
Konkurs z misją
Szkolny Skills Challenge to projekt organizowany wspólnie przez Fundację Marcina Gortata MG13 oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Cała akcja jest też ściśle powiązana z kampanią Ministerstwa „Stop zwolnieniom z WF-u” i ma na celu zachęcenie uczniów do aktywniejszego uczestnictwa w podnoszeniu sprawności fizycznej. Inicjatywa jest odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się sytuacje, kiedy to na zajęciach z wychowania fizycznego ponad połowa dzieci i młodzieży zgłasza niedyspozycje. – Za sprawą projektu Skills Challenge chcemy pokazać dzieciom, że dzięki codziennym ćwiczeniom i uczęszczaniem na szkolne zajęcia sportowe, będą rozwijać się prawidłowo pod względem fizycznym i psychicznym, co w przyszłości może przełożyć się także na osiąganie wielu sukcesów, nie tylko w sferze sportowej – wyjaśnia cele projektu Paweł Stalmach.
Dodatkowa atrakcja na zachętę
Do tegorocznej, trzeciej już edycji projektu dołączyła firma Röben, której wkład polega na realizacji konkursu Bądź Aktywny! Akcja, podobnie jak sam projekt Fundacji, skierowany jest do uczniów IV-VI klas, a jego zadaniem jest zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej i wyrobienie w nich nawyku zdrowego, sportowego stylu życia. Każdy z uczestników Szkolnego Skills Challenge otrzymywał specjalny Dzienniczek aktywności sportowej, który należy wypełniać przez kolejne 5 tygodni, realizując konkretne zadania: zdrowe odżywianie, codzienna gimnastyka, udział w zajęciach wf, aktywność na zajęciach pozalekcyjnych i zabawy na wolnym powietrzu z przyjaciółmi. Ten wypełniony i podpisany przez rodzica lub opiekuna należało oddać nauczycielowi WF wraz ze zdjęciem konkursowym przedstawiającym uczestnika konkursu podczas uprawiania sportu. Nagrodą w zabawie są vouchery na sprzęt sportowy. – Dołączając do konkursu Skills Challenge z Dzienniczkami Aktywności Sportowej, chcieliśmy dodatkowo zachęcić dzieci do wzięcia udziału w akcji. Z własnego doświadczenia wiemy, jak istotna jest nawet krótka 30 minutowa codzienna dawka ruchu, więc postanowiliśmy zarażać nią także najmłodszych. Tym bardziej, że jest to inwestycja na przyszłość, która z pewnością się opłaci – wyjaśnia powody dołączenia do konkursu Lidia Misiuna, kierownik działu marketingu firmy Röben.
Zabawa dla każdego
Bardzo ważne jest to, że stworzony na cele konkursu Skills Challenge tor sportowy, nie jest męczący, a jego trudność nie jest zbyt duża. Dzięki takiemu zabiegowi z zadaniem poradzą sobie wszyscy, zarówno ci bardziej jak i mniej sprawni fizycznie. W ten sposób unikniemy również problemu zniechęcenia dzieci, które ze wspólnej aktywności mają czerpać jak najwięcej przyjemności i zabawy. Co ważne, na przestrzeni ostatnich 3 lat, kiedy odbywał się konkurs widać, że dzieci coraz chętniej garną się do sportu. Jest to także spowodowane sukcesami polskich sportowców, którzy obok Marcina Gortata w akcji „Stop zwolnieniom z WF-u” zachęcają dzieci do stałej aktywności na zajęciach sportowych. – Większe zainteresowanie różnego rodzaju formami aktywności fizycznej, widać w wynikach osiąganych przez dzieci na torze Skills Challenge. Choć te najlepsze są do siebie bardzo zbliżone, to wyraźnie widać, że średnie czasów się poprawiają – opisuje wpływ programu na dzieci Stalmach. Zwiększenie się grup aktywnie uczestniczących na zajęciach z wychowania fizycznego to duży sukces całego programu. Swoją cegiełkę do całego konkursu chce dołożyć także firma Röben. – Bardzo cieszymy się, że sytuacja jest coraz lepsza, a dzieci chętniej podnoszą swoją sprawność fizyczną. Za sprawą akcji towarzyszącej Bądź Aktywny! chcemy dodatkowo zaszczepić w dzieciach nawyki zdrowego, sportowego stylu życia. Nie bez znaczenia jest też możliwość rywalizacji i zmierzenia się z kolegami i koleżankami. Z tym wszystkim dzieci będą miały do czynienia także w dorosłym życiu, więc zapoznanie się z tego typu emocjami jest bardzo korzystne w kreowaniu osobowości młodego człowieka – wyjaśnia Misiuna.